Polityka prywatności Skyscannera

Niniejsza polityka prywatności nie ma zastosowania w Stanach Zjednoczonych. Polityka prywatności obowiązująca w Stanach Zjednoczonych jest dostępna na stronie Polityka prywatności.

Bez niespodzianek!

Bez niespodzianek!

Będziemy zbierać, wykorzystywać i udostępniać informacje dotyczące użytkowników wyłącznie w sposób opisany w niniejszej Polityce.

Zapewnimy bezpieczeństwo danych dotyczących użytkownika.

Zapewnimy bezpieczeństwo danych dotyczących użytkownika.

Zobowiązujemy się do zachowania poufności i bezpieczeństwa danych osobowych otrzymanych od użytkownika.

Użytkownik ma zawsze wszystko pod kontrolą.

Użytkownik ma zawsze wszystko pod kontrolą.

Może aktualizować swój profil i preferencje w dowolnym momencie.

Informacje na temat niniejszej Polityki

Wraz z naszą Polityką plików cookieWarunkami korzystania z usługi, niniejsza Polityka prywatności („Polityka”) wyjaśnia, w jaki sposób zbieramy i przetwarzamy informacje o użytkowniku we wszystkich usługach Skyscannera, w tym w aplikacji mobilnej i witrynie internetowej Skyscannera, a także w innych usługach, takich jak obsługa klienta lub kanały badawcze użytkowników (łącznie „Platformy”). Od czasu do czasu sprawdzamy ją, aby upewnić się, że jest aktualna, i publikujemy jej najnowszą wersję tutaj. Jeśli wprowadzimy istotne zmiany, poinformujemy użytkownika o tym, gdy następnym razem uzyska dostęp do naszych usług, lub za pośrednictwem innych środków komunikacji.

W niniejszej Polityce często używamy pojęcia „dane osobowe”. Rozumiemy przez to wszelkie informacje dotyczące użytkownika jako możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Może to obejmować informacje takie jak imię i nazwisko, dane kontaktowe, trasa podróży, adres protokołu internetowego („IP”), zawartość plików cookie lub identyfikatory urządzeń, jak również informacje, które przechowujemy wraz z takimi identyfikatorami, na przykład sposób korzystania przez użytkownika z naszych Platform.

Możemy mówić tylko za siebie, więc niniejsza Polityka nie obejmuje zbierania ani wykorzystywania dotyczących użytkownika informacji przez inne firmy, takie jak linie lotnicze, biura podróży online, hotele, wypożyczalnie samochodów lub inne biura podróży („Dostawcy usług turystycznych”), których oferty prezentujemy.

Podczas dokonywania rezerwacji lub zakupu u Dostawcy usług turystycznych informacje o Tobie będą przez niego przetwarzane zgodnie z jego własnymi warunkami i polityką prywatności. Jeśli dokonasz rezerwacji lub zakupu u Dostawcy usług turystycznych na Platformach Skyscannera, zawsze udostępnimy linki do tych dokumentów, aby umożliwić Ci ich przeczytanie przed zakończeniem rezerwacji lub zakupu.

Pamiętaj, że nasze Platformy nie są przeznaczone dla dzieci w wieku poniżej 16 lat i żadna osoba w tym wieku nie powinna przekazywać żadnych informacji Skyscannerowi za pośrednictwem naszych Platform ani w inny sposób. Nie zbieramy świadomie danych osobowych od osób w wieku poniżej 16 lat i usuwamy wszelkie dane osobowe, o których dowiedzieliśmy się, że nie zostały dostarczone przez rodzica lub opiekuna prawnego dziecka, chyba że zostały przekazane za wyraźną zgodą rodzica lub opiekuna prawnego dziecka.

Od czasu do czasu aktualizujemy niniejszą Politykę, dlatego upewnij się, że co pewien czas sprawdzasz tę stronę, aby zapoznać się z jej aktualną wersją. Jeśli wprowadzimy istotne zmiany, poinformujemy o nich użytkownika, gdy następnym razem uzyska dostęp do naszych usług, lub za pośrednictwem innych środków komunikacji.

Jakie dane osobowe zbieramy i z jakich źródeł?

Bez odpowiednich informacji nie możemy pomóc użytkownikowi zaplanować i zarezerwować wymarzonej podróży ani optymalizować działania naszych Platform i innych usług. Gdy zatem użytkownik korzysta z naszych usług, musimy zbierać, przechowywać i udostępniać jego niektóre dane osobowe oraz prosić go o wyrażenie na to zgody zgodnie z niniejszą Polityką.

Zbieramy dane osobowe na trzy sposoby:

Użytkownik przekazuje je nam.

Na przykład będziesz przekazywać nam dane osobowe podczas rezerwacji podróży, zakładania konta, rejestrowania się do otrzymywania e-maili marketingowych lub alertów cenowych, kontaktowania się z nami w celu uzyskania wsparcia lub komunikowania się z nami w inny sposób.

Od Ciebie zawsze zależy, czy podasz nam tego rodzaju dane osobowe, ale jeśli zdecydujesz się nie podawać niektórych kategorii danych osobowych, niektóre funkcje naszych Platform i innych usług nie będą działać (na przykład nie możesz zarejestrować się w celu otrzymywania wiadomości marketingowych lub alertów cenowych bez podania nam swoich danych kontaktowych).

Generujemy je lub zbieramy automatycznie.

Podczas gdy użytkownik korzysta z naszych Platform lub kontaktuje się z nami w inny sposób, automatycznie generujemy lub zbieramy pewne informacje z jego komputera lub innego urządzenia.

W zależności Platformy, z której korzysta użytkownik, i ustawień prywatności będą to informacje, takie jak adres IP użytkownika, identyfikatory plików cookie, lokalizacja, urządzenie i przeglądarka oraz sposób użycia i interakcji z Platformami Skyscanner i niektórymi stronami podmiotów zewnętrznych.

Niektóre z tych informacji są generowane lub zbierane za pomocą plików cookie i podobnych rozwiązań technicznych. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką plików cookie.

Otrzymujemy je od firm zewnętrznych

Czasami otrzymujemy informacje o użytkowniku od firm zewnętrznych, na przykład gdy wchodzi na naszą Platformę za pośrednictwem partnera promocyjnego lub loguje się na swoje konto na Skyscannerze za pośrednictwem sieci społecznościowej.

Podczas dokonywania rezerwacji lub zakupu u Dostawcy usług turystycznych na naszych Platformach lub na jego platformie możemy otrzymać od tego podmiotu informacje o opcji podróży, którą kupujesz lub rezerwujesz. W zależności od rodzaju dokonanej rezerwacji lub zakupu możemy również otrzymywać informacje dotyczące użytkownika od partnerów zapobiegających oszustwom, z którymi współpracujemy, aby nie dopuścić do niewłaściwego wykorzystania danych osobowych i chronić nasze systemy.

W przypadku niektórych inicjatyw możemy również otrzymywać dane osobowe od podmiotów zewnętrznych, z którymi współpracujemy w celach marketingowych i reklamowych. W takich sytuacjach użytkownik zostanie o tym poinformowany z wyprzedzeniem.

Rodzaje danych osobowych, które przetwarzamy

W zależności od tego, w jaki sposób użytkownik korzysta z naszych usług, oraz ustawień prywatności, gromadzimy i przetwarzamy następujące rodzaje danych osobowych:

  • Dane kontaktowe, w tym:
    • imię i nazwisko, adres, adres e-mail i numer telefonu.
  • Dane identyfikacyjne, w tym:
    • dane paszportu lub innego dokumentu tożsamości, które mogą zawierać informacje takie jak imię i nazwisko, adres, płeć, obywatelstwo czy data urodzenia.
  • Informacje dotyczące płatności, w tym:
    • numer karty płatniczej, data ważności i kod weryfikacyjny.
  • Informacje dotyczące podróży i rezerwacji, w tym:
    • numery referencyjne rezerwacji lub numery zamówień, historia rezerwacji lub zakupów, dane dotyczące przelotu pasażera („PNR”), informacje o dokumencie tożsamości lub paszporcie, trasa podróży i inne informacje dotyczące zakupionych towarów lub usług;
    • w przypadku przekierowania na platformę Dostawcy usług turystycznych w celu dokonania rezerwacji lub zakupu, informacje o rezerwacji lub zakupie dokonanym u Dostawcy usług turystycznych.
  • Informacje o koncie, jeśli użytkownik utworzy konto i wypełni swój profil, w tym:
    • imię i nazwisko, data urodzenia, płeć i miejsce urodzenia;
    • dane identyfikacyjne (patrz powyżej);
    • dane dotyczące płatności (patrz powyżej);
    • informacje o programie lojalnościowym.
  • Informacje o urządzeniu i lokalizacji, w tym:
    • ogólne informacje z urządzenia użytkownika, takie jak adres IP, marka, model i system operacyjny;
    • przybliżona lokalizacja w oparciu o adres IP;
    • konkretne dane lokalizacyjne pochodzące z urządzenia mobilnego (jeśli zdecydujesz się udzielić nam do nich dostępu).
  • Informacje o użytkowaniu, w tym:
    • sposób interakcji z naszymi Platformami i środkami komunikacji, w tym czas spędzony na naszych Platformach, przeprowadzone wyszukiwania oraz strony lub funkcje, z których użytkownik korzystał, linki, które użytkownik kliknął w celu przekierowania go do lub z naszych Platform (w tym na przykład nazwa Dostawcy usług turystycznych, do którego nastąpiło przekierowanie, oraz wybrany rodzaj usługi związanej z podróżami). W zależności od platformy, z której korzysta użytkownik, i ustawień prywatności, niektóre z tych danych będą gromadzone lub generowane przy użyciu plików cookie. Więcej informacji zawiera nasza Polityka plików cookie.
  • Informacje dotyczące preferencji, które nam przekazano, w tym:
    • konkretne zgody udzielone lub nieudzielone przez użytkownika, preferencje dotyczące otrzymywania e-maili i powiadomień typu push oraz preferencje dotyczące plików cookie;
    • preferowany język, lokalizacja, waluta i lotnisko wylotów.
  • Informacje związane z komunikacją, w tym:
    • treść wiadomości, które wysyłamy do użytkownika i otrzymujemy od niego, w tym uwagi, prośby o pomoc i zapytania;
    • informacje o tych wiadomościach, takie jak godzina i data ich wysłania oraz sposób interakcji z wiadomościami, które wysyłamy do użytkownika (na przykład współczynnik otwarć i współczynnik klikalności).
  • Treści generowane lub dostarczane przez użytkowników, w tym:
    • treści przesyłane na nasze Platformy lub odnoszące się do naszych Platform (takie jak komentarze, zdjęcia, filmy wideo, rekomendacje, preferencje, opinie i podpowiedzi dotyczące wprowadzania modeli językowych opartych na sztucznej inteligencji, które możemy udostępniać użytkownikowi na naszych Platformach) oraz informacje o treściach, takie jak godzina i data wysłania takich treści;
    • interakcja użytkownika z nami na platformach mediów społecznościowych (takich jak Instagram, X lub Facebook), w tym komentarze, zdjęcia, filmy wideo i publicznie dostępne informacje o koncie użytkownika w mediach społecznościowych (takie jak nazwa użytkownika). Jeśli spodobają nam się Twoje treści, możemy skontaktować się z Tobą, aby zapytać, czy chcesz, abyśmy ponownie opublikowali Twoje treści lub korzystali z nich na innych platformach.
  • Dane logowania od firm zewnętrznych:
    • Jeśli użytkownik utworzy konto na Skyscannerze za pośrednictwem platformy firmy zewnętrznej (na przykład Apple, Google lub Facebook), możemy automatycznie otrzymywać od tej firmy zewnętrznej jego dane osobowe, takie jak adres e-mail, imię i nazwisko oraz inne dane kontaktowe. Otrzymywane przez nas dane osobowe będą się różnić w zależności od informacji przekazanych firmie zewnętrznej i preferencji użytkownika na platformie tego podmiotu (na przykład użytkownik mógł włączyć funkcję „Ukryj mój adres e-mail” firmy Apple). Więcej informacji można znaleźć w polityce prywatności odpowiedniego podmiotu zewnętrznego.
  • Informacje do profilowania
    • Łączymy informacje, które zbieramy, generujemy lub otrzymujemy (jak opisano powyżej), aby lepiej poznać użytkownika i jego zainteresowania i odpowiednio personalizować nasze Platformy, usługi i reklamę. W tym celu wyciągamy wnioski na temat preferencji i zainteresowań użytkownika z połączonych danych.

Nie zbieramy rutynowo danych osobowych szczególnej kategorii (są to bardziej wrażliwe rodzaje danych, takie jak informacje dotyczące zdrowia, religii lub pochodzenia etnicznego). Możesz jednak podać nam informacje, które ujawniają tego typu dane, na przykład podczas kontaktu z naszym zespołem obsługi klienta, aby poinformować nas, że Twój stan zdrowia nie pozwala na lot, masz wymagania żywieniowe lub możesz potrzebować konkretnych udogodnień. Użytkownik może również zdecydować się na przekazanie nam tych informacji, jeśli uczestniczy w istotnych badaniach rynkowych lub testach użytkowników, na przykład jeśli przekaże opinię na temat dostępności naszych Platform.

Dlaczego i w jaki sposób korzystamy z danych osobowych?

Z danych osobowych użytkownika korzystamy tylko wtedy, gdy:

• są niezbędne do wykonania umowy z użytkownikiem lub zawarcia umowy między użytkownikiem a Dostawcą usług turystycznych;

• są niezbędne do realizacji prawnie uzasadnionych interesów naszych lub innych osób;

• są niezbędne do wykonywania lub przestrzegania praw lub obowiązków prawnych lub

• udzielono nam zgody.

Wykonanie umowy

Korzystamy z danych osobowych, aby świadczyć nasze usługi lub umożliwić wykonanie zawartej lub zawieranej przez użytkownika umowy, dotyczącej na przykład rezerwacji lub zakupu u nas lub u Dostawcy usług turystycznych. W szczególności korzystamy z danych osobowych w tych celach:

  • Umożliwienie działania naszych Platform. Na przykład:
    • generujemy wyniki wyszukiwania dokonanego przez użytkownika, np. prezentujące opcje dla lotu, hotelu lub wynajmu samochodów, które najlepiej spełniają jego wymagania;
    • zapewniamy dostępność i użyteczność naszych Platform (na przykład upewniając się, że nasze usługi są wyświetlane prawidłowo w zależności od typu urządzenia, z którego korzystasz).
  • Umożliwianie dokonywania rezerwacji i zakupów. Jeśli znajdziesz opcję podróży, którą chcesz zarezerwować lub kupić:
    • przekierowujemy na platformę Dostawcy usług turystycznych wraz z informacjami niezbędnymi do rozpoznania użytkownika i opcji podróży wybranej na naszych Platformach (informacje te obejmują szczegóły wyszukiwania podróży i dane dotyczące przeglądarki/urządzenia) lub
    • umożliwiamy dokonanie rezerwacji lub zakupu na naszych Platformach, w którym to przypadku zbieramy wszelkie dane osobowe niezbędne do przetworzenia rezerwacji lub zakupu i udostępniamy je Dostawcy usług turystycznych. W zależności od dokonanej rezerwacji lub zakupu informacje te mogą obejmować dane kontaktowe użytkownika, imiona i nazwiska podróżnych, dane paszportów lub dokumentów tożsamości oraz dane dotyczące płatności.
  • Wysyłanie ważnych wiadomości do użytkownika. Będziemy wysyłać wiadomości dotyczące:
    • rezerwacji lub zakupu;
    • konta na Skyscannerze;
    • innych istotnych informacji, takich jak ważne zmiany lub aktualizacje naszych usług.
  • Zapewnianie obsługi klienta. Odpowiadamy na wysyłane przez użytkownika wiadomości dotyczące naszych usług, konta lub dokonanej rezerwacji lub zakupu.
  • Obsługa Twojego konta na Skyscannerze. Tworzymy i obsługujemy konto na Skyscannerze (jeśli je posiadasz) i zapewniamy korzyści związane z posiadaniem konta, takie jak zapamiętywanie danych konta i korzystanie z nich podczas dokonywania płatności, dzięki czemu możesz szybciej dokonywać rezerwacji.
  • Prowadzenie konkursów. Jeśli zdecydujesz się wziąć udział w dowolnym konkursie lub loterii prowadzonej przez Skyscannera, wykorzystamy podane przez Ciebie dane osobowe do zarządzania konkursem i dostarczenia nagród zwycięzcom.

Aby realizować niektóre z tych celów, możemy używać podstawowych plików cookie i podobnych rozwiązań technicznych na urządzeniu użytkownika, które bardziej szczegółowo wyjaśniamy w naszej Polityce plików cookie.

Uzasadniony interes

Korzystamy z danych osobowych, jeśli jest to konieczne do realizacji naszego prawnie uzasadnionego interesu lub interesu podmiotów zewnętrznych. Jeżeli przetwarzamy dane osobowe użytkownika w oparciu o prawnie uzasadniony interes, robimy to tylko wtedy, gdy wpływa to w nieuczciwy sposób na prawa i wolności użytkownika.

W szczególności korzystamy z danych osobowych w tych celach:

  • Umożliwienie działania Platform. Identyfikujemy i naprawiamy usterki w obszarach naszych Platform poprzez wykorzystanie informacji takich jak typ przeglądarki, system operacyjny, lokalizacja, język i ogólna aktywność w witrynie, wraz z wszelkimi konkretnymi informacjami zwrotnymi, które użytkownik zdecyduje się nam przekazać.
  • Wykonywanie analiz i ulepszanie naszych Platform. Na przykład:
    • Staramy się zrozumieć, w jaki sposób, kiedy i dlaczego użytkownicy korzystają z Platform Skyscannera. Na przykład identyfikujemy najpopularniejsze trasy podróży i Dostawców usług turystycznych, funkcje na naszych Platformach, z którymi użytkownicy najczęściej wchodzą w interakcje, i w jaki sposób użytkownicy reagują na nasze wiadomości.
    • Korzystamy z tych informacji, aby identyfikować trendy dotyczące podróżowania oraz analizować i ulepszać oferowane przez nas Platformy i opcje podróży.
    • Udostępniamy również informacje o trendach w podróżowaniu Dostawcom usług turystycznych i innym podmiotom zewnętrznym, które chcą wykorzystać te informacje do podejmowania decyzji dotyczących własnych produktów i usług.
  • Personalizacja Skyscannera. Chcemy, aby nasze Platformy były jak najbardziej pomocne i istotne. Na przykład:
    • pokazujemy informacje lub opcje podróży, które naszym zdaniem są dla najbardziej odpowiednie dla użytkownika;
    • możemy wykorzystać lokalizację użytkownika do przewidzenia, z którego lotniska prawdopodobnie będzie on chciał wylecieć lub na które wrócić;
    • dostosowujemy komunikację marketingową (jeśli użytkownik poprosił nas o jej wysłanie) i reklamy, aby odzwierciedlić to, co naszym zdaniem będzie interesujące dla użytkownika. Zapoznaj się z sekcją „W jaki sposób dane osobowe są wykorzystywane w celach reklamowych?”, aby uzyskać więcej informacji.

Personalizacja polega na utworzeniu profilu na podstawie informacji, które nam przekazujesz, na przykład podczas dokonywania rezerwacji lub zakupu, w trakcie uzupełniania profilu konta lub przy subskrybowaniu alertów dotyczących lotów. Jeśli na przykład wiemy, że użytkownik niedawno zarezerwował lot do Barcelony na jednej z naszych Platform, możemy wyświetlić wiadomość z pytaniem, czy chce wyszukać hotel w Barcelonie lub dołączyć informacje o hotelach w Barcelonie do następnego newslettera.

Aby upewnić się, że nasza personalizacja jest jak najbardziej istotna i pomocna, korzystamy z danych osobowych w celu szkolenia naszych algorytmów systemów uczących się. W tym celu nie będziemy wykorzystywać bezpośrednio identyfikujących informacji, takich jak dane kontaktowe czy dane dotyczące płatności.

Działania związane z tworzeniem profili i systemami uczącymi się nie mają dla użytkownika jakichkolwiek skutków prawnych lub innych istotnych konsekwencji.

  • Zapewnienie bezpieczeństwa i zapobieganie oszustwom. Wdrażamy środki bezpieczeństwa na naszych Platformach i prowadzimy działania zapobiegające oszustwom. Na przykład:
    • Jeśli dokonujesz rezerwacji lub zakupu na jednej z naszych Platform, przechowujemy podzbiór informacji o Twojej karcie płatniczej (na przykład tokenizowaną wersję numeru karty i adresu IP) wraz z informacjami przesłanymi przez Ciebie podczas procesu realizacji transakcji (takimi jak imię i nazwisko oraz dane kontaktowe) w celu zidentyfikowania podejrzanej aktywności.
    • Korzystamy z informacji o Twoim urządzeniu (takich jak marka, model, system operacyjny, ustawienia i przeglądarka) oraz sieci, z  którą jest połączone (takie jak adres IP, domena, operator) w celu zidentyfikowania podejrzanej aktywności.

W tych celach możemy w sposób zautomatyzowany podejmować decyzje, w wyniku których my lub odpowiedni Dostawca usług turystycznych może zablokować rezerwację lub zakup. Jeśli te działania mają na Ciebie wpływ i chcesz wyjaśnić tę sytuację lub odwołać się od zautomatyzowanej decyzji, skontaktuj się z nami.

  • Przeprowadzanie ankiet satysfakcji klienta i badań rynku (w przypadku gdy zgoda nie jest wymagana). Na przykład:
    • Możemy kontaktować się z użytkownikami w celu zapraszania ich do udziału w badaniach satysfakcji klientów, badaniach rynku lub testach użytkowników.
    • Ułatwimy udział w badaniach satysfakcji klientów, badaniach rynkowych lub testach użytkowników oraz zapiszemy i przeanalizujemy wszelkie opinie, które zdecydujesz się nam przekazać.
  • Wysyłanie alertów dotyczących podróży i wiadomości marketingowych (w przypadku gdy zgoda nie jest wymagana). Na przykład:
    • Będziemy wysyłać Ci powiadomienia i aktualizacje, jeśli poprosisz o ich otrzymywanie, takie jak alerty cenowe dotyczące podróży.
    • Będziemy wysyłać wiadomości marketingowe, które naszym zdaniem będą dla Ciebie interesujące.

W dowolnym momencie możesz poprosić nas o zaprzestanie ich wysyłania.

  • Przechowywanie danych i prowadzenie działalności. Na przykład:
    • Używamy informacji do wewnętrznych celów administracyjnych i sprawozdawczych.
    • Korzystamy z informacji, które zbieramy bezpośrednio od użytkownika, oraz informacji dostarczonych nam przez Dostawców usług turystycznych na temat rezerwacji lub zakupu w celu obliczenia wszelkich opłat należnych Skyscannerowi od Dostawcy usług turystycznych.

Część niektórych z tych działań (takich jak analityka i personalizacja) będzie wykonywana na podstawie zgody (jeśli zdecydujesz się jej udzielić), a nie uzasadnionego interesu. Więcej informacji zawiera sekcja „Zgoda” poniżej oraz nasza Polityka plików cookie.

Zgoda

Poprosimy Cię o wyrażenie zgody na niektóre sposoby wykorzystania Twoich danych. Na przykład zapytamy Cię, czy chcesz, abyśmy:

  • wysyłali wiadomości promocyjne (w przypadku gdy wymagana jest zgoda);
  • kontaktowali się z Tobą w celu zaproszenia do udziału w badaniach satysfakcji klientów, badaniach rynkowych lub testach użytkowników oraz zapisywali i analizowali wszelkie opinie, które zdecydujesz się nam przekazać (w przypadku gdy wymagana jest zgoda);
  • używali plików cookie i podobnych technologii (w przypadku gdy wymagana jest zgoda), w tym w celu poprawy działania usług i personalizowania reklam. Więcej informacji zawiera nasza Polityka plików cookie.

Jeżeli przetwarzamy dane osobowe użytkownika na podstawie zgody, użytkownik zostanie o tym z wyprzedzeniem poinformowany i poproszony o wyrażenie zgody. Jeśli zdecydujesz się na wyrażenie zgody, możesz ją wycofać w dowolnym momencie, korzystając z odpowiedniej funkcji udostępnionej na naszych Platformach (na przykład korzystając z linku „Anuluj subskrypcję” w e-mailach marketingowych, zmieniając ustawienia prywatności lub zmieniając ustawienia konta) lub kontaktując się z nami. Wycofanie zgody uniemożliwi korzystanie z naszych promocji i ofert.

W sytuacjach, w których jest to konieczne do wykonywania lub przestrzegania praw lub obowiązków prawnych. Zgoda

Możemy wykorzystywać Twoje dane osobowe do celów związanych z ewentualnymi roszczeniami prawnymi lub w celu zapewnienia zgodności z przepisami i regulacjami.

Na przykład będziemy wykorzystywać, udostępniać lub przechowywać dane osobowe w sytuacjach wymaganych przez prawo, nakaz sądowy lub organ kontrolny.

Gdy użytkownik korzysta ze swoich praw w zakresie dostępu do danych osobowych, ich poprawiania lub usuwania, możemy zażądać od niego dokumentów identyfikacyjnych i weryfikacyjnych w celu potwierdzenia jego tożsamości.

Kiedy dane osobowe są udostępniane podmiotom zewnętrznym lub przez nie zbierane?

Udostępniamy dane osobowe, gdy jest to konieczne do celów opisanych w sekcji „Dlaczego i w jaki sposób korzystamy z danych osobowych?”. Oznacza to, że udostępniamy dane osobowe, gdy użytkownik nas o to poprosi, gdy jest to niezbędny element prowadzenia z nim interesów i świadczenia przez nas usług, gdy jest to konieczne z powodów prawnych lub gdy udostępnianie informacji jest konieczne do realizacji uzasadnionego interesu naszego lub podmiotów zewnętrznych.

Dane osobowe są udostępniane niektórym firmom, które przetwarzają informacje w naszym imieniu, aby umożliwić nam obsługę naszych Platform i świadczenie naszych usług. Dostawcy usług turystycznych, u których użytkownik dokonuje rezerwacji lub zakupu za pośrednictwem Skyscannera (np. linie lotnicze, hotele lub biura podróży), będą wykorzystywać dane użytkownika zgodnie z własnymi zasadami. Firmy reklamujące się za pośrednictwem naszych Platform lub z którymi współpracujemy w inny sposób mogą również zbierać informacje dotyczące użytkownika do własnych celów.

Udostępnianie danych osobowych podmiotom zewnętrznym, które przetwarzają je w naszym imieniu

Dzielimy się danymi osobowymi z wybranymi podmiotami zewnętrznymi, które świadczą nam różne usługi („Podmioty zewnętrzne przetwarzające dane”). Wymagamy, aby Podmioty zewnętrzne przetwarzające dane poddały się przeglądowi bezpieczeństwa i zgodziły się na podstawie umowy z nami, między innymi, na zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych, przestrzeganie obowiązujących przepisów o ochronie danych i wykorzystywanie ich wyłącznie do wskazanych przez nas celów.

Rodzaje Podmiotów zewnętrznych przetwarzających dane, którym możemy udostępniać elementy dane osobowe użytkowników, obejmują:

  • Podmioty przetwarzające płatności. Są one zatrudniane przez nas do bezpiecznego przechowywania lub przetwarzania informacji o płatnościach, w tym danych kart płatniczych, niezbędnych do ułatwienia rezerwacji lub zakupów u Dostawców usług turystycznych.
  • Dostawcy narzędzi do dystrybucji wiadomości e-mail i zarządzania nimi. Jeśli na przykład użytkownik zarejestruje się w celu otrzymywania newsletterów Skyscannera lub innych wiadomości marketingowych, wyślemy je do użytkownika za pomocą zewnętrznego narzędzia do dystrybucji wiadomości e-mail.
  • Dostawcy usług w zakresie bezpieczeństwa i zapobiegania oszustwom. Na przykład używamy tych dostawców do identyfikowania zautomatyzowanych agentów oprogramowania, które mogą zakłócać działanie naszych usług, lub zapobiegania niewłaściwemu korzystaniu z naszych interfejsów API.
  • Dostawcy usług w zakresie oprogramowania do agregacji i analizy danych.
  • Dostawcy narzędzi do śledzenia Na przykład używamy tych narzędzi do identyfikowania sytuacji, w których użytkownik klika link na platformie Skyscanner i zostaje przekierowany na platformę Dostawcy usług turystycznych.
  • Dostawcy platform oprogramowania do obsługi klienta. Pomagają nam w komunikacji z użytkownikiem lub świadczeniu usług wsparcia klienta, na przykład za pośrednictwem naszego centrum pomocy online.
  • Dostawcy usług w zakresie satysfakcji klientów i badań rynkowych. Pomagają nam w zapraszaniu użytkownika do udziału w ankietach lub badaniach, zapisywaniu jego opinii (jeśli użytkownik zdecyduje się je przekazać) i umożliwiają nam analizowanie opinii.
  • Dostawcy usług przechowywania danych w chmurze online i innych podstawowych usług wsparcia informatycznego. Umożliwiają nam prowadzenie działalności i zapewnianie usług wewnętrznych i zewnętrznych.
  • Inne przedsiębiorstwa z grupy Skyscanner. Przedsiębiorstwa z naszej grupy pomagają nam w osiąganiu celów opisanych w niniejszej Polityce, w tym w realizacji usług na rzecz użytkownika.
    • ExperienceOn Ventures Sociedad Limitada
    • Beijing Skyscanner Technology Co Limited
    • Trip.com
    • Skyscanner 2020 Limited
    • Skyscanner 2020 Netherlands B.V
    • Skyscanner Private Limited
    • Skyscanner Incorporated
    • Shenzhen Skyscanner Technology Co. Limited

Udostępnianie informacji lub zezwalanie na ich zbieranie przez podmioty zewnętrzne do własnych celów

W przeciwieństwie do Podmiotów zewnętrznych przetwarzających dane niektóre zaufane firmy będą przetwarzać dane osobowe użytkownika jako osobny administrator, co oznacza, że to one, a nie Skyscanner, określają, w jaki sposób i dlaczego dane osobowe użytkownika są wykorzystywane:

  • Dostawcy usług turystycznych. Jeśli dokonujesz rezerwacji lub zakupu u Dostawcy usług turystycznych na jednej z naszych Platform, dane osobowe, które podajesz w ramach rezerwacji lub zakupu, zostaną udostępnione odpowiedniemu Dostawcy usług turystycznych (lub podmiotom zewnętrznym świadczącym usługi jego imieniu), aby Twoja rezerwacja lub zakup mogły zostać przetworzone. Jeśli użytkownik wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości marketingowych od Dostawcy usług turystycznych lub przystąpienie do jego programu lojalnościowego, będziemy również udostępniać dane osobowe w tym celu. W razie potrzeby możemy również ujawnić dane osobowe Dostawcom usług turystycznych, aby pomóc Ci w przypadku pytań lub problemów zgłaszanych naszemu zespołowi obsługi klienta. Przed dokonaniem rezerwacji lub zakupu będziesz mieć możliwość zapoznania się z polityką prywatności i warunkami Dostawcy usług turystycznych, aby dowiedzieć się, w jaki sposób Dostawca usług turystycznych wykorzysta Twoje informacje.
  • Partnerzy ds. zapobiegania oszustwom. Aby wykrywać oszustwa i im zapobiegać, możemy udostępniać informacje dotyczące użytkownika podmiotom świadczącym usługi zapobiegania oszustwom, z którymi współpracujemy. Możemy również udostępniać dane osobowe Dostawcom usług turystycznym w celu ich weryfikacji lub wykrycia próby oszustwa.
  • Partnerzy reklamowi. W zależności od Platformy, z  której korzysta użytkownik i dokonanych przez niego wyborów dotyczących prywatności, niektóre informacje mogą być zbierane od użytkownika przez podmioty zewnętrzne, takie jak reklamodawcy, sieci marketingowe i podmioty stowarzyszone korzystające z plików cookie i podobnych rozwiązań technicznych. Możemy również współpracować z wybranymi firmami, aby dowiedzieć się więcej o zainteresowaniach podróżnych, na przykład poprzez określenie, w jaki sposób podróżni ze Skyscannera wchodzą w interakcje z markami zewnętrznymi, lub w celu ulepszenia naszych kampanii reklamowych. Więcej informacji zawiera nasza Polityka plików cookie i  sekcja W jaki sposób dane osobowe są wykorzystywane w celach reklamowych?
  • Współpracujące marki. W razie potrzeby będziemy udostępniać dane osobowe podmiotom zewnętrznym, z którymi współpracujemy w ramach wspólnych inicjatyw, takich jak promocje lub konkursy. Te podmioty zewnętrzne mogą wysyłać użytkownikowi bezpośrednie wiadomości marketingowe drogą elektroniczną (na przykład promocyjne wiadomości e-mail), jeśli użytkownik wyrazi na to zgodę.
  • Ujawnianie informacji z przyczyn prawnych i innych. Będziemy ujawniać dane osobowe w przypadku, gdy jest to konieczne do realizacji naszych Warunków korzystania z usługi lub innych umów, bądź w ramach transakcji korporacyjnej lub postępowania, takiego jak fuzja, finansowanie, przejęcie, upadłość, rozwiązanie lub przeniesienie, zbycie lub sprzedaż całości lub części naszej firmy lub aktywów. Możemy również ujawnić dane osobowe, jeśli będzie to konieczne, aby zapobiec, wykryć lub ścigać działania niezgodne z prawem (lub co do których istnieje podejrzenie, że są niezgodne z prawem), w tym oszustwa, lub, jeśli to konieczne, aby odpowiedzieć na wiążące prawnie żądania (na przykład od organów ścigania), roszczenia prawne lub egzekwować własne prawa i środki zaradcze.
  • Inne przedsiębiorstwa z grupy Skyscanner. Dane osobowe są udostępniane innym podmiotom z grupy Skyscanner, które pomagają nam w osiąganiu celów opisanych w niniejszej Polityce oraz w celach obejmujących całą grupę, w tym w zakresie świadczenia usług na rzecz użytkownika, bezpieczeństwa i zapobiegania oszustwom oraz wewnętrznego raportowania i administrowania.
    • ExperienceOn Ventures Sociedad Limitada
    • Beijing Skyscanner Technology Co Limited
    • Trip.com
    • Skyscanner 2020 Limited
    • Skyscanner 2020 Netherlands B.V
    • Skyscanner Private Limited
    • Skyscanner Incorporated
    • Shenzhen Skyscanner Technology Co. Limited

Gdzie przetwarzamy dane osobowe?

Dane osobowe są bezpiecznie przechowywane w centrach danych na całym świecie – dokładna lokalizacja zależy od tego, gdzie konkretny użytkownik znajduje się, gdy korzysta ze Skyscannera. Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie przez dostawców, którzy zapewniają odpowiednie zabezpieczenia umowne dla przetwarzanych przez nich informacji. Czasami dane osobowe mogą być przechowywane w krajach o innym poziomie bezpieczeństwa niż poziom obowiązujący w kraju użytkownika, ale zawsze dokładamy wszelkich starań, aby ich standardy były zgodne z naszymi.

Twoje dane osobowe są przetwarzane w Wielkiej Brytanii, gdzie Skyscanner ma swoją siedzibę. Twoje dane osobowe mogą być również przetwarzane przez inne podmioty Skyscannera (patrz Kiedy dane osobowe są udostępniane podmiotom zewnętrznym lub przez nie zbierane?, aby uzyskać więcej informacji).

Dane osobowe przechowujemy na bezpiecznych serwerach w różnych lokalizacjach, w zależności od tego, gdzie na świecie znajduje się użytkownik, kiedy korzysta z naszych Platform. Obecnie korzystamy z serwerów znajdujących się w Irlandii, Frankfurcie, Tokio, Kanadzie i Singapurze.

Podmioty zewnętrzne, którym udostępniamy dane osobowe, mogą przetwarzać Twoje dane osobowe poza granicami kraju, w którym mieszkasz. Jeśli na przykład użytkownik rezerwuje lot w granicach danego kraju, powinien spodziewać się, że dotyczące go dane osobowe zostaną przekazane Dostawcom usług turystycznych zlokalizowanym w tym kraju i że będą przez nie przetwarzane.

Przepisy obowiązujące w takim kraju mogą nie zapewniać takiego samego poziomu ochrony danych osobowych, co przepisy w kraju zamieszkania użytkownika. Wprowadzimy jednak zabezpieczenia, aby chronić Twoje dane podczas ich przesyłania. Jeśli przekazujemy dane osobowe z Wielkiej Brytanii lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego do lokalizacji poza Wielką Brytanią lub Europejskim Obszarem Gospodarczym, która nie zapewnia odpowiedniego poziomu ochrony danych osobowych, wprowadzamy odpowiednie zabezpieczenia, aby zapewnić odpowiednią ochronę danym osobowym w tej lokalizacji, najczęściej poprzez zastosowanie standardowych postanowień umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską lub w oparciu o zatwierdzone przez odpowiednią stronę trzecią Wiążące reguły korporacyjne.

Jeśli masz pytanie dotyczące kroków, które podejmujemy, aby chronić Twoje dane osobowe, skontaktuj się z nami.

W jaki sposób dane osobowe są wykorzystywane w celach reklamowych?

Podczas korzystania z naszych Platform zobaczysz reklamy, a jeśli korzystasz z innych platform, możesz również zobaczyć reklamy dotyczące Skyscannera i wybranych partnerów Skyscannera. Reklamy te mogą pochodzić od nas lub od podmiotów zewnętrznych i mogą być spersonalizowane, aby były bardziej odpowiednie dla użytkownika. Dane osobowe wykorzystywane do personalizowania reklam mogą obejmować informacje przekazane nam przez użytkownika poprzez utworzenie konta lub dokonanie rezerwacji za pośrednictwem Platform Skyscannera lub za pośrednictwem plików cookie i podobnych rozwiązań technicznych (więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce plików cookie).

Reklamy wyświetlane podczas korzystania z Platform Skyscannera

Skyscanner współpracuje z sieciami afiliacyjnymi i dostawcami usług marketingowych, takimi jak Facebook („Rozwiązania reklamowe firm zewnętrznych”), aby promować i reklamować nasze usługi na stronach internetowych i w aplikacjach podmiotów zewnętrznych oraz mierzyć skuteczność kampanii reklamowych. Takie działania obejmują:

  • tworzenie grup odbiorców reklam Skyscannera złożonych z innych osób, które mają podobne cechy do Ciebie, na podstawie informacji przechowywanych na Twój temat przez używane przez nas Rozwiązania reklamowe firm zewnętrznych; oraz
  • włączenie Cię do „niestandardowych grup odbiorców”, którzy otrzymają treści reklamowe Skyscannera.

Aby uzyskać więcej informacji na temat tego, w jaki sposób używamy plików cookie i podobnych rozwiązań technicznych, w tym jak możesz zarządzać swoimi preferencjami, zapoznaj się z naszą Polityką plików cookie.

Czy używamy plików cookie lub podobnych rozwiązań technicznych?

Używamy plików cookie i podobnych rozwiązań technicznych, aby pomagać dostarczać i optymalizować nasze Platformy, poprawiać działanie naszych usług i do celów reklamowych, w zależności od tego, czy korzystasz z naszej strony internetowej lub aplikacji oraz ustawień prywatności.

Więcej informacji i szczegółów na temat typów plików cookie i podobnych rozwiązań technicznych, z których korzystamy, można znaleźć w naszej Polityce plików cookie.

Jak długo przechowujemy dane osobowe?

Dane osobowe przechowujemy tylko tak długo, jak tego potrzebujemy. Zależy to od celów, dla których dane osobowe zostały zebrane, oraz od tego, czy mamy ciągłą potrzebę lub obowiązek przechowywania danych osobowych przez pewien okres. Jeśli nie będziemy musieli przetwarzać danych osobowych użytkownika, usuniemy je lub upewnimy się, że nie będą one już umożliwiać jego identyfikacji. Aby uzyskać więcej informacji na temat okresów przechowywania, skontaktuj się z nami.

W pewnych okolicznościach użytkownik może poprosić nas o usunięcie swoich danych osobowych. Więcej informacji na temat sposobu zarządzania danymi osobowymi przez użytkownika można znaleźć w sekcji Jakie są opcje wyboru i prawa użytkownika?.

W jaki sposób zapewniamy bezpieczeństwo danych osobowych?

Ochrona prywatności użytkowników jest integralną częścią naszej kultury organizacji, a my stosujemy połączenie standardowych w branży metod ochrony prywatności.

Dbanie o bezpieczeństwo danych osobowych jest naszym najwyższym priorytetem. Aby realizować ochronę na zasadzie „bezpieczeństwo i ochrona prywatności poprzez projektowanie”, zapewniamy wszystkim pracownikom Skyscannera gruntowne szkolenia z zakresu ochrony danych i prywatności, a także szkolenia z zakresu bezpieczeństwa. Opracowujemy nasze usługi tak, abyśmy wykorzystywali jak najmniejszą ilość danych osobowych, np. dzięki technikom minimalizacji wykorzystywania danych, takich jak anonimizacja i pseudonimizacja.

Żadna strona internetowa ani aplikacja nie gwarantuje pełnego bezpieczeństwa; stworzyliśmy jednak program bezpieczeństwa obejmujący całą organizację, którego celem jest zapewnienie jak największego bezpieczeństwa danych osobowych użytkowników. Wykorzystuje on szereg technicznych, organizacyjnych i administracyjnych środków bezpieczeństwa oraz najlepszych praktyk, w zależności od rodzaju przetwarzanych danych. Więcej informacji o zobowiązaniach Skyscannera w zakresie bezpieczeństwa można znaleźć tutaj.

Jakie są opcje wyboru i prawa użytkownika?

Jeśli masz konto na Skyscannerze, na swoim profilu możesz zarządzać informacjami o koncie i preferencjami marketingowymi. Przysługują Ci również określone prawa do ochrony danych, które szczegółowo wyjaśniamy poniżej. Z tych praw możesz skorzystać, odwiedzając stronę "Złóż wniosek o ochronę danych" lub wysyłając e-maila na adres dpo@skyscanner.net.

Użytkownik ma prawo zażądać od nas kopii swoich danych osobowych, skorygować je lub usunąć, ograniczyć przetwarzanie swoich danych osobowych oraz uzyskać dane osobowe, które nam przekazał, w formie ustrukturyzowanej i czytelnej dla maszyn. Ponadto użytkownik może w pewnych okolicznościach (w szczególności w przypadku, gdy nie musimy przetwarzać danych w celu spełnienia wymogów umownych lub innych wymogów prawnych) sprzeciwić się przetwarzaniu swoich danych osobowych.

W przypadku gdy zwróciliśmy się do użytkownika o wyrażenie zgody, może on wycofać ją w dowolnym momencie. Jeśli użytkownik zwróci się z prośbą o wycofanie zgody na przetwarzanie jego danych przez serwis Skyscanner, nie będzie to miało wpływu na przetwarzanie danych, które już miało miejsce wcześniej.

Prawa te mogą podlegać ograniczeniom – na przykład, jeśli spełnienie żądania ujawniłoby dane osobowe innej osoby lub jeśli użytkownik poprosi nas o usunięcie informacji, które są wymagane przez prawo lub co do zachowania których mamy prawnie uzasadniony interes.

Pewne czynności możesz wykonywać na swoim koncie na Skyscannerze (np. przeglądać określone dane osobowe, edytować je i usuwać ze swojego profilu). Z tych praw możesz skorzystać, odwiedzając stronę "Złóż wniosek o ochronę danych", wysyłając e-maila na adres dpo@skyscanner.net lub wysyłając pismo do naszego inspektora ochrony danych na adres Skyscanner, Quartermile One, 15 Lauriston Place, Edinburgh EH3 9EN, Wielka Brytania.

W przypadku nierozwiązanych problemów użytkownicy mają prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego ds. ochrony danych.

Kim jesteśmy i jak można się z nami skontaktować?

Usługi Skyscanner są świadczone przez Skyscanner Limited, spółkę zarejestrowaną w Wielkiej Brytanii.

Numer rejestracyjny naszej spółki: 04217916.

Adres zarejestrowanej siedziby naszej firmy: Level 5, Ilona Rose House, Manette Street, London, United Kingdom, WD14 4AL.

Użytkownik może skontaktować się z nami drogą elektroniczną za pośrednictwem naszego Centrum pomocy lub pisząc na adres Skyscanner, Quartermile One, 15 Lauriston Place, Edinburgh, Scotland, EH3 9EN.

Strony międzynarodowe